Wirtualny sekretariat
5 września 2021Koniec ery amortyzacji
23 listopada 2021XXI wiek to czasy szybkich zmian i rozwoju myśli technologicznej.
Rozwój ten rozumiemy nie tylko przez pryzmat skoku technologicznego ale również przez zmianę filozofii życia. Życie człowieka w 2021 wieku jest bez wątpienia związane z działalnością wszelkiego rodzaju usług, firm wyspecjalizowanych w najróżnorodniejszych dziedzinach.
W poniższym artykule postaramy się przedstawić obraz dzisiejszych firm, ich działania oraz perspektywy na przyszłość.
Zasada Pierwsza - DROGA DO JAKOŚCI: dawniej w fabrykach czy zakładach skupiano się wyłącznie, na jakości finalnego produktu, który miał być oddany konsumentowi. Współcześnie doskonale rozumie, że jakość wynika z zaplanowanego kontrolowanego procesu. Tzw. łańcucha, jakości . Pozwala on skupić się na usuwaniu wad zanim się pojawią albo na mniejszych, ale częstszych kontrolach etapowych.
Zasada Druga – NARZĘDZIE MOTYWACYJNE
dawniej pracodawca oferował karę w postaci braku premii, odjęcia z pensji równowartości poniesionej szkody przy upuszczeniu produktu lub nagrodę w postaci premii. Wśród pracodawców dominowało przekonanie, że pracownik jest leniwy i nieuczciwy oraz pracuje z przymusu. Dzisiejsi pracodawcy stawiają na doświadczenie i zdolności “Pracownik przestaje być „zasobem ludzkim”, a staje się partnerem. Wyraża to podmiotowy, a nie przedmiotowy (jak dawniej) stosunek do człowieka”.
Zasada Trzecia - ZARZĄDZANIE FINANSAMI
Dawniej kierowano się głównie planem budżetowym stale określonym bez miejsca na zmiany czy elastyczność. Firma XXI wieku postrzega swoje finanse swobodniej, pozwala na modyfikacje inwestycji zgodnie z kierunkiem i potrzebami rynku, co sprawia, że firma nie zostaje w tyle z konkurencją.
Zasada Czwarta - STRUKTURA ZARZĄDCZA.
Dotychczas fundamentem struktury w firmie była hierarchia: prezes, wiceprezesi, dyrektorzy, kierownicy, majstrowie oraz pracownicy szeregowi. Dzisiejsze firmy stawiają na dwa modele relacji dostawca-odbiorca i relacji uczeń-mentor. Daje to po pierwsze płynność komunikacji oraz atmosferę wzajemnej pracy na rzecz wspólnego wyniku, a co ważniejsze pozwala poszerzać obu stronom bank własnej wiedzy o naukę wypływającą z doświadczenia drugiego.
Zasada Piąta - FILOZOFIA PRACY.
Przed erą komputerów pracownik miał odczucie pracy bolesnej, ale jednak konieczność, wyścigu po awans a także nieustającej walka o przetrwanie na rynku pracy. Dzisiejsze firmy wyciągając z tego wnioski chcą dać pracownikowi poczucie nieustannego rozwoju i wolności, która ma wesprzeć jego kreatywność, a co ważniejsze pokazać, że praca ma sens dla niego i świata. Coraz częściej prace XXI wieku wywodzą się z ludzkich pasji albo powstają by dawać nam rozrywkę. Obecnie funkcjonują zawody, które dekadę temu nikomu nie były znane. Ciągle tworzymy.
Możemy tez nadpisać powyższa listę o kilka kolejnych zasad:
Zasada Szósta – DANE
Dane są kopalnią pomysłów. Dawniej nie mieliśmy dostępu do baz danych. Dzisiejsze firmy budują swoje strategie marketingowe w oparciu o analizę danych, badanie potrzeb klienta i psychologię czy socjologię. Firma XXI zawsze, ale to zawsze posiada bazę jakichś informacji na dany temat i w pewnym sensie staje się ekspertem w danej dziedzinie. Czynnikiem, który pozwala na jej sukces jest zbadanie, czego, w jaki sposób i za jaką kwotę chce klient.
Zasada siódma – TECHNOLOGIA
to nie tylko narzędzie, ale też partner. Chyba nie muszę pisać jak ważne są dziś algorytmy, przyciski z reakcjami, sekcje komentarzy czy opcje ocen danej firmy w internecie. Firma XXI wieku wie jak ważne są innowacyjne technologie, jak robotyka czy „siedzenie przy komputerze” to realny kierunek rozwoju. Nie samo narzędzie, ale powoli partner biznesowy, Amazon ma drony do wysyłki paczek, Tesla oferuje samochody bez kierowcy, a i nawet działająca w naszym kraju Żabka otworzyła pierwszy sklep bez obsługi. Nasz świat przenosimy do świata wirtualnego, realizujemy w nim nasze potrzeby, poznajemy ludzi, kształcimy się, tworzymy i przekazujemy dokumenty. Firmy dzisiaj doskonale wiedzą, że wirtualność jest już częścią realności stąd mamy coraz szerszy rynek usług wirtualnych.
XXI
wiek to czasy szybkich zmian i rozwoju myśli technologicznej
Można zauważyć że firmy XXI wieku przeszły niesamowitą zmianę oraz stały się nie tyle miejscem do zarabiania, ale także „czymś” więcej. Współczesne działalności w większości mają swoje własne kreatywne plany na nieustanny rozwój, wiedzą że stanie w miejscu to już cofanie się.
Technologia umożliwiła nam sprawniejsze działanie, umożliwiła pracę w zupełnie innym wymiarze. Dzięki temu możemy żyć lepiej oraz wygodniej, działać szybciej i w większym zakresie. Sięgać po wiedzę z dziedzin dawniej dostępną dla specjalistów. Właśnie tak… to być może pomysł na kolejna zasadę czy marketing komfortu? Ale o tym przekonamy się za jakiś czas, kiedy zbierzemy dane z dotychczasowych działań. Pamiętajmy jednak o najważniejszej zasadzie - umiaru - dajmy sobie chwile „luzu” żeby firma nie zwariowała ani nie przegrzała swoich „procesorów”. Tego życzmy firmom XXI wieku.
Jeśli szukasz informacji na temat - wirtualne biuro Kraków, chcesz zarejestrować firmę w Krakowie, wynająć adres do rejestracji Kraków jest to tego świetnym miejscem. Zapraszamy do nas
https://www.moznainaczej.com.pl/firma-xxi-wieku – I główna inspiracja
https://jestemszefem.pl/bank-wiedzy/zarzadzanie-pierwsza-firma/trendy-swiatowe-w-zarzadzaniu-w-xxi-wieku – II główna inspiracja
https://www.firma21wieku.com/10-powodow-dlaczego-warto-zalozyc-firme/
https://www.ican.pl/b/czy-firmy-technologiczne-staly-sie-fabrykami-xxi-wieku-w-amazonie-pracuje-niemal-13-miliona-osob/PAZQ2058d
https://wingsbridge.pl/digital-transformation-transformacja-cyfrowa/
https://investsecure.pl/wspolczesna-polska-firma-wieku/
https://www.shoper.pl/blog/pomysl-na-biznes-czyli-co-sprzedawac-w-domu-i-internecie/
https://www.astor.com.pl/biznes-i-produkcja/zarzadzanie-danymi-w-firmie-produkcyjnej-na-miare-xxi-wieku/
https://www.pentor.pl/firma-i-przedsiebiorca/pozycjonowanie-jako-klucz-marketingu-xxi-wieku/nmve_xsdx
https://alterweb.pl/-marketing-xxi-wieku-jaki-jest-i-co-ze-soba-niesie
3 Comments
[…] w organizowaniu spotkań biznesowych. Wybierz odpowiednie wirtualne biuro, dostosowane do potrzeb Twojej firmy, aby cieszyć się wszystkimi jego […]
[…] wrażenie i może bezpośrednio wpłynąć na to, czy potencjalny klient zainteresuje się ofertą firmy. Prosta, chwytliwa i łatwa do zapamiętania nazwa może wzbudzić ciekawość, a trudna lub […]
[…] prowadzący JDG często zarządzają całą firmą samodzielnie, co czyni ich bardziej narażonymi na cyberzagrożenia. Brak dedykowanych działów IT […]