3 filary budowania zespołu w firmie
23 listopada 2023Praca zdalna – nowe przepisy – wirtualne biuro
11 grudnia 2023Jeśli prowadzisz firmę i chcesz zarejestrować ją w wirtualnebiuro.krakow.pl najlepszym wyborem dla Ciebie będzie wirtualnebiuro.krakow.pl/index.html , natomiast jeżeli jesteś właścicielem większej organizacji lub zastanawiasz się nas ściślejszą współpracą z wirtualnebiuro.krakow.pl wybierz jeden z pakietów - wirtualnebiuro.krakow.pl/cennik.html
CO TO SĄ OPINIE GOOGLE?
Opinie Google to najzwyczajniej komentarze różnych użytkowników chcących podzielić się swoim zdaniem z innymi na temat danego miejsca, obiektu, działalności gospodarczej lub wirtualnego biura pod, którego adresem zarejestrowaliśmy swoją działalność.
Opinie można zamieścić w wizytówce Google, pisząc w niej komentarze i dodając ilość tak zwanych gwiazdek, która odzwierciedla stopień zadowolenia konsumenta. Skala zadowolenia jest pięciostopniowa, zaczyna się od jednej gwiazdki, która wyraża wysokie niezadowolenie klienta. Wraz ze wzrostem ilości zaznaczonych gwizdek zwiększany jest wyraz usatysfakcjonowania – maksymalna ilość gwizdek = 100% satysfakcji. Dostępna jest również możliwość wyrażenia swojej opinii samą ilością zaznaczonych gwiazdek, bez pisania dodatkowego komentarza. Pozwala to na szybką publikację recenzji gdy nie mamy aktualnie na to czasu, lub nie chcemy uzasadniać swojego wyboru a koniecznie chcemy okazać swoje odczucia.
W JAKI SPOSÓB POZYSKIWAĆ OPINIE?
Istnieje wiele skutecznych sposobów na pozyskiwanie opinii, podpowiadamy te najprostsze:
Słowna prośba
Słowna prośba lub przypomnienie skierowane do obsługiwanego. Należy jednak pamiętać aby nie naciskać na klienta, ponieważ musi on mieć do tego chęci oraz czuć faktyczne zadowolenie z naszych usług lub produktów.
Umieszczanie informacji
Umieszczanie informacji o naszej wizytówce Google np. na drzwiach lokalu lub w innych widocznych miejscach. Możemy do tego dodatkowo wykorzystać popularne kody QR, które po zeskanowaniu umożliwią szybkie przekierowanie do wizytówki.
Rozesłanie wiadomości mailowych do bazy aktualnych klientów z prośbą o wystawienie recenzji lub rozsyłanie ich po wykonanej usłudze czy sprzedanym produkcie, jednak kilka osób może uznać to jako spam. Dlatego lepiej zawrzeć informacje o wizytówce Google w stopce mailowej, będzie ona widoczna za każdym razem gdy klient otrzyma od nas jakąkolwiek wiadomość.
link
Najbardziej popularnym i skutecznym sposobem jest zamieszczenie na stronie internetowej lub firmowych mediach społecznościowych linku przekierowującego do naszej wizytówki, musimy jednak pamiętać aby pojawił się on w widocznym miejscu.
KUPOWAĆ OPINII GOOGLE?
W sieci znajdziemy wiele ofert zachęcających do szybkiego zdobycia pozytywnych opinii, oczywiście za odpowiednią opłatą. Jest to pomysł, który kompletnie odradzamy. Zakupione opinie są przede wszystkim sposobem nieuczciwej konkurencji, dodatkowo z łatwością można je odróżnić od recenzji prawdziwych użytkowników, ponieważ są powtarzalne oraz wystawiane w podobnym czasie z kont o podejrzanej historii. Nieco ciężej odróżnić opinię pozbawioną komentarza, jednak ciąg takich recenzji również powinien dać nam jasno do zrozumienia, że są one po prostu kupione. Dodatkowo warto pamiętać, że takie opinie nie wpływają na pozycjonowanie naszej strony ponad to mogą one zostać usunięte a nasze konto zablokowane!
NEGATYWNE OPINIE - CZY TRZEBA SIĘ ICH AŻ TAK OBAWIAĆ?
Negatywne opinie, lub te z mniejszą ilością gwiazdek rzucają się w oczy, powodując mieszane uczucia zainteresowanego. Z każdej takiej recenzji powinniśmy wyciągnąć wnioski i poprawić swoje działania aby nie doszło do drugiej takiej sytuacji. Każda negatywna opinia ukazuje nam nad czym musimy jeszcze popracować i staję się powodem do dalszego doskonalenia. Na negatywne komentarze warto odpowiadać wyjaśniając sytuacje lub proponując rozwiązanie, dzięki temu konsument może skorzystać z opcji edycji lub usunięcia recenzji.
CZY OPINIE MOŻNA USUNĄĆ?
W przypadku nieuczciwie opublikowanej opinii, czyli takiej, która jest obraźliwa lub nie jest związana z naszą działalnością i jest wystawiona nie przez naszego klienta, mamy prawo do zgłoszenia jej do Google Support, wypełniając formularz uzasadniający, dlaczego dana opinia jest niepoprawna.
Opinię o charakterze przemocy należy „oflagować” czyli zgłosić przez kliknięcie małej flagi przy wspomnianej recenzji, następnie wybrać podejrzenie przemocy lub nienawiści.
Zgłoszone opinie nie zawsze zostają usunięte lub staje się to dopiero po pewnym czasie. Jednak szczególnie warto próbować w sytuacjach wyrażających gniew lub agresję. W przypadku poprawnie wystawionej opinii nasze zgłoszenie nie zostanie pozytywnie rozpatrzone, mówi nam o tym prawo konsumenta.