W poniższym artykule postaramy się przedstawić obraz dzisiejszych firm, ich działania oraz perspektywy na przyszłość.
dawniej pracodawca oferował karę w postaci braku premii, odjęcia z pensji równowartości poniesionej szkody przy upuszczeniu produktu lub nagrodę w postaci premii. Wśród pracodawców dominowało przekonanie, że pracownik jest leniwy i nieuczciwy oraz pracuje z przymusu. Dzisiejsi pracodawcy stawiają na doświadczenie i zdolności “Pracownik przestaje być „zasobem ludzkim”, a staje się partnerem. Wyraża to podmiotowy, a nie przedmiotowy (jak dawniej) stosunek do człowieka”.
Dawniej kierowano się głównie planem budżetowym stale określonym bez miejsca na zmiany czy elastyczność. Firma XXI wieku postrzega swoje finanse swobodniej, pozwala na modyfikacje inwestycji zgodnie z kierunkiem i potrzebami rynku, co sprawia, że firma nie zostaje w tyle z konkurencją.
Przed erą komputerów pracownik miał odczucie pracy bolesnej, ale jednak konieczność, wyścigu po awans a także nieustającej walka o przetrwanie na rynku pracy. Dzisiejsze firmy wyciągając z tego wnioski chcą dać pracownikowi poczucie nieustannego rozwoju i wolności, która ma wesprzeć jego kreatywność, a co ważniejsze pokazać, że praca ma sens dla niego i świata. Coraz częściej prace XXI wieku wywodzą się z ludzkich pasji albo powstają by dawać nam rozrywkę. Obecnie funkcjonują zawody, które dekadę temu nikomu nie były znane. Ciągle tworzymy.
Dane są kopalnią pomysłów. Dawniej nie mieliśmy dostępu do baz danych. Dzisiejsze firmy budują swoje strategie marketingowe w oparciu o analizę danych, badanie potrzeb klienta i psychologię czy socjologię. Firma XXI zawsze, ale to zawsze posiada bazę jakichś informacji na dany temat i w pewnym sensie staje się ekspertem w danej dziedzinie. Czynnikiem, który pozwala na jej sukces jest zbadanie, czego, w jaki sposób i za jaką kwotę chce klient.
to nie tylko narzędzie, ale też partner. Chyba nie muszę pisać jak ważne są dziś algorytmy, przyciski z reakcjami, sekcje komentarzy czy opcje ocen danej firmy w internecie. Firma XXI wieku wie jak ważne są innowacyjne technologie, jak robotyka czy „siedzenie przy komputerze” to realny kierunek rozwoju. Nie samo narzędzie, ale powoli partner biznesowy, Amazon ma drony do wysyłki paczek, Tesla oferuje samochody bez kierowcy, a i nawet działająca w naszym kraju Żabka otworzyła pierwszy sklep bez obsługi. Nasz świat przenosimy do świata wirtualnego, realizujemy w nim nasze potrzeby, poznajemy ludzi, kształcimy się, tworzymy i przekazujemy dokumenty. Firmy dzisiaj doskonale wiedzą, że wirtualność jest już częścią realności stąd mamy coraz szerszy rynek usług wirtualnych.
Technologia umożliwiła nam sprawniejsze działanie, umożliwiła pracę w zupełnie innym wymiarze. Dzięki temu możemy żyć lepiej oraz wygodniej, działać szybciej i w większym zakresie. Sięgać po wiedzę z dziedzin dawniej dostępną dla specjalistów. Właśnie tak… to być może pomysł na kolejna zasadę czy marketing komfortu? Ale o tym przekonamy się za jakiś czas, kiedy zbierzemy dane z dotychczasowych działań. Pamiętajmy jednak o najważniejszej zasadzie - umiaru - dajmy sobie chwile „luzu” żeby firma nie zwariowała ani nie przegrzała swoich „procesorów”. Tego życzmy firmom XXI wieku.
Jeśli szukasz informacji na temat - wirtualne biuro Kraków, chcesz zarejestrować firmę w Krakowie, wynająć adres do rejestracji Kraków jest to tego świetnym miejscem. Zapraszamy do nas
https://www.moznainaczej.com.pl/firma-xxi-wieku – I główna inspiracja
https://jestemszefem.pl/bank-wiedzy/zarzadzanie-pierwsza-firma/trendy-swiatowe-w-zarzadzaniu-w-xxi-wieku – II główna inspiracja
https://www.firma21wieku.com/10-powodow-dlaczego-warto-zalozyc-firme/
https://www.ican.pl/b/czy-firmy-technologiczne-staly-sie-fabrykami-xxi-wieku-w-amazonie-pracuje-niemal-13-miliona-osob/PAZQ2058d
https://wingsbridge.pl/digital-transformation-transformacja-cyfrowa/
https://investsecure.pl/wspolczesna-polska-firma-wieku/
https://www.shoper.pl/blog/pomysl-na-biznes-czyli-co-sprzedawac-w-domu-i-internecie/
https://www.astor.com.pl/biznes-i-produkcja/zarzadzanie-danymi-w-firmie-produkcyjnej-na-miare-xxi-wieku/
https://www.pentor.pl/firma-i-przedsiebiorca/pozycjonowanie-jako-klucz-marketingu-xxi-wieku/nmve_xsdx
https://alterweb.pl/-marketing-xxi-wieku-jaki-jest-i-co-ze-soba-niesie